ابزاربر
ابزاربر
makita BO3700

سنباده برقی ماکیتا بی او 3700 (BO3700 makita)

 

سنباده برقی ماکیتا بی او 3700

سایت ابزاربر کامل ترین سایت اجاره ابزار در ایران

سنباده برقی ماکیتا بی او 3700

معرفی

  • نوع: سنباده برقی ماکیتا مدل بی او 3700
  • ابعاد: ۹۵ × ۲۵۴ میلی‌متر
  • وزن: ۱۴۰۰ گرم
  • ابعاد ورق سنباده: ۹۳ × ۲۲۸ سانتی‌متر
  • ابعاد صفحه: ۹۳ × ۱۸۵ سانتی‌متر
  • توان: ۱۸۰ وات
  • تناوب:2200012000 لرزش در دقیقه

 

کاربرد سنباده برقی یا سنباده لرزان:

برای اینکه سازه‌های چوبی اعم از کمد و ویترین، درب و پنجره یا پارتیشن‌های چوبی پس از ساخت، آماده نصب یا رنگ‌آمیزی شوند باید آن‌ها را سنباده کاری کرد تا سطوح مختلفشان کاملا صاف شود. برای این کار از ابزارهای دستی یا برقی مختلفی استفاده می‌کنند. انواع ورق‌های سنباده‌ی چوب، پولیش‌های نجاری (پوست) و گونه‌‎های مختلف دستگاه سنباده‌زن برقی ازجمله‌ی این ابزارها است. برای استفاده از سنباده‌زن‌های برقی نیازمند به کمی مهارت هستید. این نوع دستگاه‌ها که غالبا در کارگاه‌های نجاری و تولید دکورهای چوبی به کار می‌روند، در دو نوع غلتکی و لغزشی ساخته می‌شوند. برای استفاده از سنباده‌زن‌های لغزشی کافی است تا صفحه‌ی سنباده را روی دستگاه نصب‌کرده و صفحه‌ی دستگاه را روی سطح موردنظر قرار دهید. با روشن شدن دستگاه حرکت لغزشی بسیار سریع صفحه باعث می‌شود تا سطح کاملا صاف و اصطلاحا یکدست و هموار گردد.

دستگاه سنباده‌زن برقی مدل BO3700 محصولی از شرکت ژاپنی «ماکیتا» (Makita) است.

این محصول ازجمله‌ی دستگاه‌های سنباده‌زن لغزشی محسوب می‌شود. همان‌طور که گفته شد، ضربان حرکت صفحه‌ی دستگاه باعث صاف شدن سطح چوبی موردنظر شما می‌شود. این سرعت ضربان در مدل BO3700 به 12000 لرزش در دقیقه می‌رسد. این دستگاه 180 واتی با طراحی ارگونومیک ساخته‌شده است. برای استفاده از این مدل، باید از صفحه‌های سنباده با ابعاد 93 × 228 میلی‌متر استفاده کنید. ضمنا این محصول شرکت ماکیتا به یک کیسه‌ی جمع‌آوری گردوغبار مجهز شده است. برای رنگ کردن سطوح مختلف فلزی، چوبی، گچی یا غیره، باید سطح موردنظرتان را از هرگونه نخاله پاک کنید تا کاملا صاف شود. این کار را با استفاده از سنباده‌های دستی یا برقی انجام می‌دهند. رعایت این مطلب باعث می‌شود تا نقاشی شما به‌درستی و کیفیت بالاتری انجام گردد. اگر می‌خواهید از یک سنباده‌زن برقی با کیفیتی قابل‌قبول و مطلوب استفاده کنید، تهیه‌ی سنباده‌زن برقی ماکیتا مدل BO3700 را برای شما پیشنهاد می‌کنیم.

BO3700 02 سنباده برقی ماکیتا ابزاربر 1

ابعاد

۹۵ × ۲۵۴ میلی‌متر

وزن

۱۴۰۰ گرم

ابعاد ورق سنباده

۹۳ × ۲۲۸ سانتی‌متر

ابعاد صفحه

۹۳ × ۱۸۵ سانتی‌متر

توان

۱۸۰ وات

تناوب:22000-12000 لرزش در دقیقه

 

درباره سنباده لرزان :

سنباده لرزان از دسته ابزارآلات بوده که برای صیقلی کردن سطوح چوبی و ام دی اف بسیار مناسب است. سنباده های لرزان یا برقی برای صاف کردن و حذف مواد اضافی و همچنین رنگ و لاک الکل از سطوحی مانند چوب، فلز و غیره است و معمولا این ابزارها در پایان کار و برای آماده سازی یک سطح جهت انجام کارهایی مانند رنگ زدن و یا چسباندن و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین از این ابزار برای ایجاد برش، صیقل دادن سطوح گچی و سیمانی می توان استفاده کرد.

سنباده لرزان و تاریخچه آن:

اولین بار سنباده برقی یا لرزان در سال 1968 ساخته شد و نزدیک به 60 سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. در طول این سالها این دستگاه مرتب مورد تغییر و بهبود عملکرد بوده و مدلهای مختلفی بسته به نیاز کاربران از آن با نام های تجاری مختلف تولید و عرضه شده است و روز به روز به طرفداران آن افزوده می شود. کارگاههای نجاری و کلیه صنایع وابسته به صنعت چوب و همچنین در مواردی نقاشان ساختمان و صافکاران و نقاشان اتومبیل از مهمترین بهره برداران این دستگاه محسوب می شوند.

انواع سنباده لرزان یا برقی از نظر شکل:

BO3700 03 سنباده برقی ماکیتا ابزاربر

  • سنباده لرزان گرد
  • سنباده لرزان تخت مربع
  • سنباده لرزان تخت مستطیل
  • سنباده لرزان سه گوش
  • سنباده لرزان تانکی یا تسمه ای

تفاوت عمده سنباده تانکی با دیگر دستگاههای سنباده در این است که در این مدل صفحه سنباده در حرکت است و به صورت نواری حرکت می کند در حالی که در دیگر مدلها صفحه سنباده ثابت است و حرکت ندارد. در عین حال این مدل (تانکی) این امکان را هم دارد که به صورت معکوس روی میز کار نصب شود و تبدیل به سنباده نواری شود. که در این صورت کاربر با حرکت دادن قطعه کار روی آن می تواند به نتیجه دلخواه خود برسد.

 

BO3700 04 سنباده برقی ماکیتا ابزاربر 1

انواع سنباده برقی یا لرزان از نظر منبع انرژی:

  • سنباده لرزان برقی
  • سنباده لرزان شارژی

 

سنباده لرزان شارژی

خوشبختانه این مدل از دستگاه هم پرطرفدار است چرا که در محل هایی که دسترسی به برق امکان ندارد و یا کابل سیار همراه نیست کارایی خوبی دارد. و البته از نقاط ضعف آن هم می توان به محدود بودن منبع تغذیه آن اشاره نمود که باعث می شود در کارگاهها نتوانند برای مدت طولانی از آن استفاده نمایند و در واقع از نظر زمانی کاربرد محدودی دارد.

  • سنباده لرزان بادی

این مدل دستگاه یعنی سنباده بادی نیاز به یک دستگاه دیگر مانند کمپرسور باد یا پمپ باد دارد که می تواند کار با این دستگاه را سخت یا محدود نماید. البته در کارگاهها که معمولا پمپ باد هست مشکلی نیست و می تواند مورد علاقه صنعتگر باشد.

مراحل کار با دستگاه سنباده لرزان یا برقی: 

https://www.aparat.com/dashboard/videostat/7liuF

انتخاب دستگاه مناسب

انتخاب ورق سنباده مناسب

مستقر نمودن صحیح ورق سنباده روی دستگاه

انتخاب میز کار مناسب و یا قرار داد قطعه در جایی مطمئن و مناسب

گرفتن صحیح دستگاه در دست

  • انتخاب دستگاه مناسب

در ابتدا انتخاب درست دستگاه است که باید از سوی مصرف کننده صورت بگیرد. انتخاب درست می تواند در دستیابی به نتیجه مطلوب کاربر را کمک نماید. اگر چه تهیه انواع سنباده برقی یا لرزان برای همگان میسر نیست و البته منطقی هم به نظر نمی رسد اما در عین حال می بایست مناسب ترین مدل را چه از لحاظ شکل و چه از لحاظ کارایی انتخاب نمود. در اینگونه مواقع بهتر است از سایت های اجاره دهنده ابزار مانند سایت ابزاربر www.abzarbar.com استفاده کنید که راحت ترین راه و مناسب ترین آن است.

  • انتخاب ورق سنباده مناسب

BO3700 05 سنباده برقی ماکیتا ابزاربر

انتخاب درست ورق سنباده از دیگر مراحل کار است که بسیار دارای اهمیت است چرا که سرعت کار را فزایش می دهد و نتیجه کار مطلوب تر خواهد بود. شماره بندی ورق های سنباده از عدد 8 خیلی خشن یا خیلی زبر شروع و تا عدد 1600 بسیار ریز یا بسیار نرم و مخصوص پولیش ادامه دارد.

BO3700 06 سنباده برقی ماکیتا ابزاربر 2

 

نکته قابل توجه در استفاده از ورق های سنباده با کیفیت این است که درجه زبری آنها پس از هر دوره استفاده و به مرور کمتر می شود و به عدد بالاتری می رود و نرم تر می شود. به این ترتیب کابر می تواند در ابتدا از یک ورق سنباده زبر با کیفیت بالا استفاده کند و بعد از مدتی از کار، از همان ورق به عنوان سنباده نرم استفاده نماید. البته این در مورد همه ورقها صدق نمی کند.

  • مستقر نمودن صحیح ورق سنباده روی دستگاه

لازم است تا زمان استفاده از دستگاه سنباده برقی یا لرزان ورق سنباده را کاملا صحیح  در جای خود مستقر نمایید تا ضمن بالابردن بهروری دستگاه آسیب کمتری هم به دستگاه و پد مخصوص آن وارد شود.

  • اندازه ورق سنباده می بایست کاملا برابر پد دستگاه باشد و یا حداکثر یک میلیمتر از دو طرف بزرگتر باشد
  • لبه ورق سنباده در گیره کاملا سفت شده باشد و کج روی پد بسته نشود.
  • کشیدگی ورق کامل باشد تا زیر ورق باد نیافتد و از پد فاصله نگیرد

 

  • انتخاب میز کار مناسب و یا قرار داد قطعه در جایی مطمئن و مناسب

 

میز کار مقاوم و محکم از دیگر الزامات است چرا که حرکت های ناخواسته قطعه کار می تواند در نتیجه کار اثر گذار باشد. اسقار میز و اسقرار قطعه بسیار اهمیت دارد و به اصطلاح قطعه نباید زیر دست و دستگاه بازی داشته باشد. چرا که این امر باعث می شود تا بخشهایی از کار بیش از بخشهای دیگر آن ساییده شود و نتیجه دلخواه حاصل نشود.

  • گرفتن صحیح دستگاه در دست

در هنگام کار با دستگاه سنباده برقی یا لرزان حتما باید محلهای طراحی شده در دست قرار گیر و از گرفتن محلهای دیگر خودداری شود. چرا که به این ترتیب منافظ جابجایی هوا پوشانده می شود و در نتیجه دمای دستگاه بالا می رود و از عمر آن کاسته می شود. در عین حال تسلط کاربر هم کم می شود و ممکن است دستگاه از کنترل خارج شود.

سنباده های رومیزی

در صورتی که در زمینه های هنری و تراش قطعات ریز فعالیت دارید مانند جواهرات چوبی و قطعات فلزی کوچک، ساخت تابلوهای معرق و از این دست پیشنهاد ما این است که از دستگاه سنباده برقی رومیزی استفاده کنید که بسیار کاربردی است و در این زمینه های بخصوص قابلیت کنترل بهتر و بیشتری دارد. تسلط کاربر در این مدل روی قطعه کار زیاد است و به همین جهت از نتیجه کار راضی خواهد بود. معمولا این مدل دستگاه از دو بخش نواری و دیسکی تشکیل شده که بسته به نیاز، کاربر از آن بهره می گیرد.

امروزه بسیاری از خدمات و محصولات به صورت اینترنتی ارائه می شوند. در این مسیر سایت ابزاربر نیز توانسته از سال 1395 تا اکنون در زمینه ابزار و اجاره ابزار خدماتی را به صورت اینترنتی و تحت پوشش سایت با دامنه www.abzarbar.com  ارائه نماید. شما می توانید ابزار مورد نیاز خود را برای مدت محدود و کمترین هزینه از این طریق تهیه و استفاده نمایید.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *