ابزاربر
ابزاربر
mls100 makita 02

نکاتی که باید در مورد اره فارسی بر بدانیم:

pix3

نکاتی که باید قبل از خرید اره فارسی بر بدانیم:

برای خرید یک اره فارسی بر مناسب باید به نوع استفاده و کاربرد آن بسته به نیازتان توجه کنید. اره های فارسی بر دارای اندازه های مختلف هستند و قطر اره آن ها از ۱۸۰ میلیمتر تا ۳۱۵ میلیمتر در بازار موجود است. همچنین این دستگاه ها با توان های مختلف از ۱۱۰۰ وات تا ۲۴۰۰ وات در بازار موجود هستند. سرعت گردش تیغه یکی دیگر از ملاک‌های انتخاب اره فارسی بر مناسب است؛ هرچه سرعت گردش تیغه بیشتر باشد برش با کیفیت بهتری اتفاق می‌افتد.

بنابراین با توجه به کاربرد مورد نیاز، ابتدا اندازه دستگاه انتخاب می شود و سپس توان و سرعت دستگاه مدنظر قرار داده می شود. این موارد معیارهای اصلی انتخاب یک دستگاه مناسب برای زاویه بری است.

در صورتیکه بخواهیم از اره فارسی بر برای برش پروفیل استفاده کنیم بهتر است اره فارسی بر لولایی تهیه کنیم. چرا که هم وزن کمتری دارد و به راحتی قابل جابجایی است و هم اینکه قیمت آن بسیار کمتر از اره فارسی بر های کشویی است. با توجه به قطر پروفیل های مورد نظر نیز می توان قطر اره این دستگاه را انتخاب کرد. به طور کلی اگر محدودیتی در بودجه ندارید می توانید اره ای را تهیه کنید که بیشترین قطر را داشته باشد تا در برش پروفیل ها با قطرهای مختلف محدودیتی نداشته باشید.

در صورتی که نیاز به برش پروفیل های پهن مانند دیوارکوب ها و یا کفپوش ها داشته باشید می توان از اره های فارسی بر ریلی استفاده نمود. در این حالت نیز اگر نیازی به عمق برش زیاد نباشد می توان از اره هایی با قطر کمتر استفاده نمود تا با توجه به وزن کم و قابلیت جابجایی راحت تر، قیمت مناسب تری نیز داشته باشد.

در صورتی که قصد دارید از اره فارسی بر برای ساخت انواع محصولات چوبی مانند آلاچیق ها و خانه های چوبی استفاده کنید، باید از اره فارسی بر ریلی با قطر اره ۳۰ سانتی متر استفاده کرد. از این اره فارسی بر می توان برای برش انواع پروفیل ها از قطر ۲ سانتی متر تا قطرهای بالا مانند الوارهای با ضخامت ۱۱ سانتی متر نیز برش کاری انجام داد.

بعد از انتخاب اندازه دستگاه، توان و سرعت برش دستگاه های مختلف با برندهای متنوع مورد بررسی قرار می گیرد. در این مرحله باید کیفیت ساخت دستگاه های مختلف با یکدیگر مقایسه شود. یکی از مهم ترین خصوصیات یک اره فارسی بر خوب داشتن یک ریل روان و حرکت لولایی روان است. برای اینکه دقت در برش و تمرکز در حین برش بالا باشد نیاز است تا کار کردن با این اره به راحتی انجام شود. بنابراین باید ریل و لولای دستگاه به راحتی و به صورت روان حرکت کند. از دیگر خصوصیات یک اره فارسی بر خوب این است که محل لولای آن و همچنین ریل دستگاه کاملا محکم و جذب باشد و هم چنین فاقد هرگونه لقی و کندی حرکت باشد. علاوه بر این صفحه دستگاه باید به راحتی روی زوایای مختلف قرار بگیرد و زوایا از دقت بالایی برخوردار باشد.

یکی از مهم ترین مشخصه های فارسی بر خوب این است که به طور دقیق روی زوایای مختلف قرار بگیرد و برش بدون کشش به طرفین اتفاق بیفتد. برای تست این موضوع می توان یک قطعه صفحه ای را به چهار طرف برش زد. به طوری که زاویه دستگاه را روی صفر قرار داده و هر برش را دوباره به گونیا تکیه داده و ضلع دیگر را گونیا کنید. در نهایت با چهار برش یک مربع یا مستطیل بدست می آید که باید قطر یکسان داشته باشد و به اصطلاح دویدگی نداشته باشد. در این صورت دستگاه اره فارسی بر دارای دقت لازم است.

 بهترین برند اره فارسی بر کدام است؟

همان طور که می دانید طیف گسترده ای از برندهای ابزار در دنیا وجود دارد که سطح کیفی بالا تا متوسط و پایین را شامل می شوند. به طور کلی نمی توان یک برند مشخص را به عنوان بهترین برند معرفی نمود. ولی می توان از بین این طیف گسترده اره فارسی بر برندهایی مانند دیوالت (Dewalt)، ماکیتا (Makita)، بوش (Bosch)، متابو (Metabo) و آاِگ (AEG) را جز بهترین ها دانست که همگی تقریبا در یک سطح هستند و با یکدیگر رقابت می کنند و از برندهای شناخته شده در سطح جهان هستند. این برندها دارای کیفیت ساخت بسیار بالایی بوده و البته قیمت آن ها نسبت به بقیه برندها نیز بالاتر است. برندهایی مانند ماکیتا و دیوالت دارای دقت بسیار بالایی در حین ساخت هستند و همچنین برندهایی مانند متابو و آاگ دارای کیفیت مطلوب و قدرت بالا هستند.

اره فارسی بر دستگاهی است که برای برش های دقیق در زوایای مختلف استفاده می شود و با قرار دادن این زوایا در کنار یکدیگر قاب های مختلف و چند ضلعی به وجود می آید. با کوچک ترین خطا در زوایا، قاب به دست آمده می تواند با خطا مواجه شود. بنابراین بهتر است تا حد امکان یک فارسی خوب و با کیفیت مطلوب خریداری شود. یک فارسی بر با ساختار مقاوم، با دقت بالای برش و قدرت کافی و همچنین سرعت گردش تیغه مناسب بسیار کاربردی و ضروری است. خرید فارسی بر ارزان نمی تواند کیفیت خروجی و برش مناسبی داشته باشد و برای ایجاد زوایا مشکل ساز می شود. این نکته در مورد دستگاه فارسی بر بسیار حائز اهمیت است و اهمیت دو چندان می یابد؛ اما مثلا در مورد خرید دستگاه‌هایی مانند اره دیسکی این موضوع به این شدت مهم نیست. بنابراین به هنگام خرید دستگاه اره فارسی بر باید بسیار دقت کرد و صرف قیمت نسبتا بالا نباید مانع خرید ابزار مورد نیازتان شود.

نکات مهم قبل از خرید اره فارسی بر دست دوم:

برای خرید اره فارسی بر دست دوم باید به چند نکته توجه کنیم. اره فارسی بر نیاز به دقت بالا برای برشکاری دارد. بنابراین ابتدا باید ظاهر دستگاه بررسی شود و مقدار کارکرد دستگاه مشخص شود. قطعا هر چقدر دستگاه مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار گرفته باشد یا در یک مدت زمان معین تحت فشار زیاد قرار گرفته باشد از عمر دستگاه کم شده است. بنابراین ابتدا باید قدرت برش دستگاه را بررسی کرد. سپس حفاظ را کنار زده و گردش تیغه را بررسی قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که لنگ نباشد. بعد مقدار لقی در محور و ریل دستگاه را می توان با تکان دادن موتور دستگاه بررسی کرد؛ در صورت وجود لقی زیاد، این موضوع در برشکاری خطا ایجاد می کند. بعد از انجام این مراحل زوایا مورد بررسی قرار می گیرند؛ به طوری که یک قطعه را در حالت ۹۰ درجه از چهار طرف برش کاری می کنیم و سپس قطرهای آن ها را اندازه گیری می کنیم. در صورتی که قطر ها یک اندازه باشند گونیا نسبت به زوایای درج شده روی صفحه منطبق است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *